ניהול נכסים מסחריים כולל פעילות מול גורמים רבים כמו שוכרים, ספקים, גורמים מוניציפליים, גורמים ממשלתיים, יועצים משפטיים, יועצים כספיים, מהנדסים ועוד.
מערך מקצועי זה אחראי על ביצוע פעולות שונות ברחבי הנכסים המסחריים כמו לדוגמה ביצוע פרויקט של צביעת החניה בחומרים הפולימרים החדשניים של סאביק אשר מתאימים מאד ליצירת חניה נוחה בטיב מעולה.
חברה שמתכננת לבנות מבנה מסחרי בגודל מסוים על פי ההיתר שקיבלה, בוחנת בשלב הראשון אם יש עסקים המעוניינים לפתוח במיקום זה חנויות. מומחי השיווק מכינים את תמהיל החנויות המתאים לאזור הספציפי, בהתאם לסקרים ולחקר שוק שבוצע באזור.
נושא שיווק שטחי המסחר הוא נקודת המפתח של בניית הנכס כיוון שהוא ייבנה רק אם תהיה התעניינות של בעלי עסקים, שיביעו את רצונם לפתוח חנות בגודל הדרוש להם.
אנשי המכירות פונים לכמה עסקים שונים בתחומים הרלוונטיים כמו לדוגמה רשת לשיווק מזון, אופטיקה, נעליים, כלי בית ועוד. הם מנהלים איתם משא ומתן לגבי עלויות שכר הדירה, עלויות דמי הניהול והוצאות נלוות נוספות. אם הצדדים מעוניינים לשכור את הנכס, הם מתקדמים לחתימת חוזה ואם הדברים לא בשלים, המשא ומתן מסתיים.
היזם של ניהול נכסים מסחריים פונה בדרך כלל לבנקים המסחריים כדי לקבל מימון להקמת המיזם המסחרי בהתאם לאומדן העלויות שלו. כל אחד מהבנקים בוחן את הנתונים באופן מעמיק ומי שמעוניין במתן ליווי, מתנה זאת בקבלת כמות מסוימת של חוזים חתומים להשכרת הנכסים, שמהווים אחוז מסוים מכלל עלויות ההקמה.
זו הסיבה שאנשי השיווק מבצעים שיווק ממוקד עם השוכרים הפוטנציאלים, כדי להגיע לאחוז של החוזים הנדרשים, דבר שיקנה ליזם את האפשרות להתחיל בבנייה.
אנשי שיווק מנוסים ומיומנים בתחום הרשתות המסחריות, מצליחים בדרך כלל לסחוף אחריהם את הרשתות שמיקום זה הוא אטרקטיבי עבורם כיוון שאין להם סניפים בסביבה, או מכיוון שמדובר בשכונה חדשה ומתפתחת שאמורים לגור בה משפחות רבות ולכן פוטנציאל המכירות של כל חנות הוא די גבוה וכל זאת בהתאם לסקרי השוק שבוצעו.
ברוב המקרים, אם מדובר בסביבת מגורים איכותית, יתבצע תוך כמה חודשים שיווק של רוב שטחי המסחר, השוכרים יחתמו על החוזים והם יועברו לבנק לתהליך של בקרה. לאחר בדיקת הנתונים יאשר הבנק שההליך יבוצע והוא ילווה את הפרויקט.
בתקופת הבנייה, חברת הניהול מפקחת על הבנייה ובמקביל מתנהלת מול השוכרים שחתמו על החוזים כיוון שהם אמורים להגיש לה את תוכניות נראות החנות והשילוט. כל התוכניות מועברות לאישורם של המהנדס והאדריכל. אם יש השגות הם מנהלים ביניהם את הדיון המקצועי עד אישור התוכניות.
המטרה היא שעל פי התוכניות שאושרו כל אחד מבעלי העסקים יבצע את ההיערכות הנדרשת כך שלקראת מועד סיום הבנייה הוא יוכל לבצע את ההתאמות, לעצב את החנות עצמה ולפתוח אותה לקהל במועד שעליו סוכם.